اصفهان

طالع سعد سپاهان آذر است شاخص نقشش ، سرای قیصر است

اصفهان

طالع سعد سپاهان آذر است شاخص نقشش ، سرای قیصر است

چند قطره اصفهان


ایران، گنجینه ای از جذابیت ها شامل خرابه های پراکنده قبل از اسلام، مساجد درخشنده با کاشی ها رنگارنگ و شهرهایی که هم نمادهای مذهبی جذاب دارد و هم نمادهای غربی. میدان امام با 1680 فوت طول و 535 فوت عرض، یکی از بزرگترین اماکن دنیاست و مجمعی از شگفت انگیزترین معماری های اسلامی را در خود جای داده است.




داخل مسجد شیخ لطف الله،راهرویی تیره، جذاب و خنک به یک نمازخانه ای مقدس زیر گنبد می رسد که نورها از طریق پنجره ها زیبا وارد می شوند و بر شیشه ها و کاشی ها تلالو می یابد، کاشی هایی که از نمونه های مشابه شان که در بیرون مسجد قرار دارند، زیباتر، جذاب تر و رنگارنگ تر است.



دو مناره، محافظ ساختمان و شاه نشین و آلاچیق و راهرو مسجد امام (ره) هستند. یک ضرب المثلی با عمر چند قرن هست که می گوید اصفهان با گنجینه ای از عجایب جهان، «نصف جهان» است.



این تصویر، تصویر گنبد وسیع و رنگارنگ مسجد شیخ لطف الله میدان امام (ره) است. گنبد کاشی کاری اش با رنگ های برگ انگور سیاه و قرمز و گل های فیروزه ای تزئین شده است. که دقت آن بیشتر شبیه به کارهای امروزی چینی هاست تا یک بنای تاریخی قدیمی.



بازار بزرگ برای اولین بار در قرن 16 ساخته شد و برخی از قسمت های آن متعلق به 700 سال پس از میلاد است. راهروی سرپوشیده که برای چندین مایل طول دارد و گودال ها و راه های زیاد و پیچیده ای دارد.



بسیاری از صنایع دستی ای مانند فرش ها فوق العاده زیبای ایرانی که آرزوی دیدنش را دارید، در بازار به فروش می رسد.




یک سماور دست ساز در بازار بزرگ.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد